SOFTWARE OP MAAT VOOR UNITED DUTCH BREWERIES

United Dutch Breweries is als bierbrouwer actief in meer dan 100 landen. Actief zijn in zoveel uiteenlopende landen vraagt om eenduidige informatie over de afzet van de merken. In de verste uithoeken van de wereld, met name in Afrika en Azië, ontbreekt het bijvoorbeeld aan goede administratie of zelfs straat of winkelnamen.

Voor United Dutch Breweries was het doel om inzicht te krijgen in de voorraad, reclame-uitingen en prijzen van hun eigen producten én die van de concurrentie.

INTRODUCTIE UNITED DUTCH BREWERIES

United Dutch Breweries is onder andere bekend als de brouwerij van het merk ‘Oranjeboom’, maar het bedrijf is vooral een internationaal georiënteerd bierdistributeur van bekende merken zoals Oranjeboom, Royal Dutch en Trio Stout. Ze zijn met acht biermerken in meer dan 100 landen actief, waaronder Indonesië, Suriname en Zuid-Afrika.

image/svg+xml
Screen 1 Screen 2 Screen 3 Screen 3 Screen 3

De oplossing

App met een duidelijk proces

Een mooie uitdaging, maar geen probleem. Adaptivity ontwikkelde een iOS en Android-app die iedere vertegenwoordiger van het bedrijf op zijn smartphone heeft staan en die tevens offline kan worden gebruikt. Wanneer de vertegenwoordiger een winkel inkomt, vult hij eerst via de zeer intuïtieve en gebruiksvriendelijke app de locatie van de winkel in, om vervolgens een checklist met informatie in te vullen. Slechts enkele minuten werk.

Functioneel dashboard

Inzicht in één oogopslag

De verzamelde gegevens worden automatisch omgezet naar een functioneel dashboard. In één oogopslag kan United Dutch Breweries nu zien of producten moeten worden aangevuld of prijzen aangepast dienen te worden.

Rapportages per klant
Combineer databronnen
Overzichtelijke dashboards
Gestructureerd proces

Offline maps-functionaliteit

Functioneel in elke situatie

Adaptivity zorgde voor maatwerk en dacht mee: de app maakt gebruik van ‘maps’-functionaliteit, waardoor de exacte locatie van een verkooppunt op een kaart zichtbaar wordt gemaakt. United Dutch Breweries is ook actief in landen waarbij een constante internetverbinding niet vanzelfsprekend is. Om het gebrek aan een internetverbinding op te vangen maakte we deze ‘maps’-functionaliteit ook offline toegankelijk.

image/svg+xml

Resultaat

Adaptivity ontwikkelde voor United Dutch Breweries een app om inzicht te krijgen in de voorraad, reclame-uitingen en prijzen van hun eigen producten én die van de concurrentie.

Offline ‘maps’-functionaliteit
Wereldwijde inzet
Inzicht in afzetmarkt
Inzicht in bedrijfsprocessen
Acteren op actuele data

BEKIJK OOK

SOFTWARE OP MAAT VOOR XWORKS

Vaarwel papierwerk!

Adaptivity ontwikkelde een app voor Xworks, waarin het hele verkoopproces inclusief financiële afhandeling wordt geregeld

Bekijk case